Dieta ze South Beach

30. dubna 2009 v 17:12 | Corny*
Dietu ze South Beach jsem zkoušela. Ale ... pro člověka, kterej naprosto ujíždí na sladkém (počínaje hlavně ovocem), je to mučírna. V první fázy se ovoce absolutně nesmí a navíc v podstatě jíte jenom maso, což je pro vegetariána dost těžký :D Třeba se vám to podaří dodržet :)

Po nesčetných pokusech o hubnutí si říkáte: "Jak je to možná. Snažím se už několik týdnů, ale nic. Když vyzkoušíte dietu ze South Beach, pochopíte, že vaše problémy s váhou nejsou dány slabou vůlí, ale spíše nedostatečným plánováním jídla a jeho špatnou skladbou.
Jedna z nejúspěšnějších dietních metod posledních let nazývaná také jako "plážová dieta" je dílem floridského kardiologa A. Agatstona. Zjednodušeně by se o tého třífázové dietě dalo říci toto: málo tuků, málo sacharidů, hodně vlákniny. První fáze je nejpřísnější, kdo ji ale překoná, neměl by mít pak potíže stravovat se optimálně třeba i celý život, udržet si rozumnou váhu a žít mnohem zdravěji.

1. Odstraňte své zlozvyky!
První čtrnáctidenní fáze je striktní: třikrát denně běžné porce jídla: červené maso, drůbež, ryby, spoustu zeleniny, vejce, sýr a salát s olivovým olejem. Naprosto zakázáno je: pečivo, rýže, brambory, těstoviny, ovoce, cukrovinky, zmrzlina a cukr. Proč je tak důležitá? Jde o fázi s velmi nízkým obsahem cukru, při níž dojde k obnovení citlivosti těla i na malé dávky sacharidů v dietě. Pokud už jsou nějaké sacharidy ve stravě povoleny, tak jen ty s nízkým glykemickým indexem. Tedy takové, které člověka zasytí na poměrně dlouhou dobu. Na druhé straně je přísné snížení sacharidů vyváženo rozumným přístupem k tukům, zejména těm zdravým (rostlinným a tukům z mořských ryb).
Výhody: naučíte se jíst pravidelně v pěti až šesti malých dávkách a vybírat si, co jíte!
2. Přivítejte zpět některé zakázané potraviny
Začněte přidávat některá zakázaná jídla, ale jen pokud se neubráníte chuti na ně: chleba, těstoviny, rýži, brambory, čokoládu. Ovšem vždy pouze malé kousky! Druhou fázi je třeba držet tak dlouho, dokud nedosáhnete požadované váhy. V této fázi by měl pokračovat postupný, už pomalejší úbytek váhy, přibližně půl až jeden kilogram týdně až do dosažení potřebné tělesné hmotnosti. Klesnout by měla i hladina krevního cukru. Zákusek povolen - dokonce večer, tedy v době, kdy většinou rádi hřešíme. Ale pozor, na dorty zapomeňte - ideální je například nízkotučný ovocný tvaroh s vysokým obsahem bílkovin.
3. Žijte nově a zdravěji
Ve třetí fázi byste si už měli zvyknout na menší porce jídla, netrápí vás hlad. Zjišťujete, že vlastně nedržíte dietu, ale stravujete se rozumněji. Můžete si pogratulovat!
Vzorový den (fáze2):
SNÍDANĚ: 180 ml 100% zeleninové šťávy, celozrnný chléb s čerstvou zeleninou
SVAČINA: miska mozzarelly s rajčaty
OBĚD: grilovaná kuřecí prsa na tymiánu, zeleninový salát, želatinový dezert SVAČINA: celer plněný nízkotučným sýrem
VEČEŘE: grilovaný losos na rozmarýnu, dušená zelenina, míchaný zeleninový salát s olivovým olejem
Pokud z nějakého důvodu spadnete znovu do nezdravého přejídání, je třeba začít úplně od začátku. Pamatujte si: brambora, bílý chléb, bílá rýže, těstoviny a bílý cukr jsou slova, která jste nikdy neslyšeli. Umělé tuky nahraďte přírodními. Malé hříchy jsou dovoleny. Dva čtverečky hořké čokolády nebo sklenka červeného vína večer nemusí být problém. Díky South Beach dietě se pomocí správně sestaveného jídelníčku naučíte regulovat chuť k jídlu a velikost porcí, aniž byste museli potraviny vážit a počítat jejich energetickou hodnotu. Naučíte se jíst čtyřikrát nebo pětkrát denně tak, abyste nikdy neměli pocit velkého hladu.
 

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama