A Q U A sporty

1. května 2009 v 14:20 | Corny* |  Sport*
Voda - to je můj živel. Miluju plavání, miluju aqua jogging, baví mě aqua gymnastika. A nejelšpí fígl v tom je, že to není absolutně namáhavý a ani vás potom nebolej záda, nebo nepálí obličej od potu. Určitě doporučuju, takže v celym článku jsou nejlepší vychytávky a videa o aqua sportech.

Aqua-jogging šetří klouby a rozproudí krevní oběh. Můžete buď přešlapovat na místě nebo se pokuste rychlými krůčky dostat dopředu. Jde vlastně o takový běh ve vodě. Ruce jsou přitom pokrčené a pod vodou kmitají v souladu s nohama. Během cvičení si občas protáhněte a uvolněte svaly.
Tato sportovní aktivita se do Evropy dostala z USA během tzv. druhé vlny fitnessu. V té první, zhruba před 20 lety, byla rozvinuta Američanem Glennem McWatersem, atletickým trenérem americké pěchoty, který se vrátil z Vietnamu se zraněním nohy. Aby byl znovu ve formě, začal s rehabilitačním tréninkem v bazénu. Protože se mu proces uzdravování zdál být příliš vleklý, vyvinul tzv. mokrou vestu. S její pomocí byl schopen provádět běžecký trénink ve vodě, aniž by jakkoliv zatěžoval klouby.

Aquagymnastika je pohybově-estetické gymnastické cvičení s hudbou. Rozvíjí kloubní pohyblivost, flexibilitu a koordinaci pohybů, stejně jako rozvoj svalové síly i vytrvalosti. Vodního náčiní se využívá k udržení stability, rovnováhy a vzpřímeného držení těla a je to tedy zároveň velmi efektivní způsob rehabilitačního a poúrazového cvičení.
Aquagymnastika se provádí ve dvou formách: chůze a cvičení v nízké vodě a pak trénink v hluboké vodě pomocí různých nadlehčujících náčiní. Stejně jako ostatní aqua fitness aktivity, i aquagymnastika má sice svá specifika, ale zároveň všechny pozitivní stránky cvičení ve vodě, tedy šetří klouby a má rehabilitační účinky. Už při prvních hodinách aquagymnastiky dosáhnete viditelně lepší fyzickou kondičku, dojde k rozvoji svalů a svalové vytrvalosti.

Je to nějaký amatérský záznam, nicméně inspirační.

V posledních letech se začaly objevovat u nás i v zahraničí nabídky forem různých cvičení ve vodě pro každého bez rozdílu věku. Tento nový trend pohybové aktivity k nám prorazil v podobě aqua-aerobiku a později se k němu přidala i cvičení s lákavými názvy jako: aqua-jogging, aqua-kick box, aqua-power, aqua-step aerobik, aqua-power jóga nebo tanec ve vodě, apod. O rozvoji a využití těchto cvičení svědčí zájem nejen ze strany cvičících, ale i instruktorů a nadšenců aqua-aerobiku.
V čem jsou výhody cvičení ve vodě?
Vodní prostředí má příznivé účinky na páteř a pohybovou soustavu. Oproti cvičení na zemi je to cvičení bez jakýchkoliv otřesů a tím nejúčinněji chrání nejen naše klouby, ale i kardiovaskulární systém. Jelikož je tělo zanořeno, dochází automaticky díky hydrostatickému tlaku vody ke snížení krevního tlaku a ke zlepšení srdeční funkce při cvičení.
Odpor vody je v závislosti na rychlosti prováděného pohybu 4x až 42x vyšší než odpor vzduchu a tím zvyšuje intenzitu cvičení a současně masíruje svaly. Dochází k vyrovnávání svalových dysbalancí, svalové rehabilitaci a zlepšení krevního oběhu. A jako každé cvičení odbourává i stres a napětí.
Obvyklá hloubka pro vykonávání cvičení je od pasu po prsa, můžeme však cvičit i pomocí speciálních nadlehčovacích pásů v hluboké vodě.
Co sebou na cvičení aqua-fitness?
Pro ženy jsou nejvhodnější jednodílné plavky sportovního střihu se zpevněnými zády, dvoudílné plavky špatně drží. Dále samozřejmě osušku , hygienické potřeby (mýdlo, šampon,…) a něco k pití, protože i při cvičení ve vodě se člověk potí (i když si to většinou ani neuvědomuje).


Zroje : youtube.com ; dieta-fit-hubnuti.cz
 

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama