Jídelníčkem ke krásné pleti

16. května 2009 v 8:28 | Corny* |  Beauty*
Nikdy mě nenapadlo, že moje suchá pleť je kvůli tomu, že nejím maso. Hm. Asi budu muset opravdu zařadit ryby do jídelníčeku... :)

Přidávám pár rad na krásnou pleť.

Čerstvá zelenina a ovoce, celozrnné pečivo, rostlinné bílkoviny, kvalitní tuky a oleje a spousta čisté vody - to jsou základní suroviny k tornu, abyste měli dobrou a zdravou pleť. Tyto potraviny zajišťují zdravou funkci vnitřních orgánů a ta se zase odráží na stavu kůže.Potraviny s vysokým podílem vlákniny protlačují stolici rychleji tlustým střevem, velké množství vypité vody vymývá jedy z celého těla prostřednictvím ledvin a hojnost čerstvé listové zeleniny udržuje játra v účinné činnosti, a tak pomáhá lépe detoxikovat krev.



Pleť, která jen září, je hladká a bez poskvrny, je indikátorem toho, že uvnitř v těle všechno dobře funguje.

Suchá, matná a v šupinkách se loupající kůže často ukazuje na nedostatek esenciálních mastných kyselin ve stravě. Tuk je nezbytná složka výživy. Místo toho, abyste vyřazovali tuky ze svého jídelníčku, se raději sou střeďte na to, abyste jedli zdravé tuky, jako je panenský olivový olej, mandle, avokádo, tykvová a sezamová semínka. A navíc zvažte, jestli byste neměli do svého jídelníčku zařadit zdroje omega-3 a gama-linolenové (GLA) kyseliny, jež obě patří do skupiny esenciálních mastných kyselin. Tyto speciální složky výživy pomáhají udržet pleť pružnou a vláčnou a prospívají zdraví celého organismu i v mnoha dalších aspektech.

Tuky, obsahující mastné kyseliny skupiny omega-3, jsou hojně obsaženy v mase tučných ryb, jako jsou lososi, sardinky či makrely. Pokud máte tyto ryby na svém jídelníčku zhruba třikrát týdně (celkem tedy asi 30 dkg čisté hmotnosti masa), je to pro většinu lidí dostatečné množství.
Tuky, které jsou zdravé pro pleť:
Panenský olivový olej
Sezamová semínka
Tykvová semínka
Vlašské ořechy
Mandle
Slunečnicová semínka
Avokádo
Zdroje mastných kyselin omega-3:
Ryby s vysokým podílem tuku v mase (lososi, sardinky)
Lněná semínka a lněný olej
Zdroje gama-linolenové kyseliny:
Pupalkový olej
Olej ze semen černého rybízu
Olej z brutnáku lékařského
Zdroj: Laura Vukovicová - 14-denní pročištění organismu léčivými bylinami
 

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama