Potraviny pro krásnou pleť

1. května 2009 v 14:53 | Corny* |  Beauty*
KIWI
- má vysoký obsah vitaminu C ( 74 mg/100 g ) a právě ten je významným antioxidantem, který se podílí na zdravém vzhledu kůže a chrání ji před předčasným vznikem vrásek. Nedostatek vitaminu C může způsobit drsnější, povadlejší a unavenější pleť a také žilky v obličeji.



MRKEV

Je cenným zdrojem beta - karotenu, který se v těle přemění na vitamin A. Ten je důležitý pro zdravou a vláčnou kůži i pro regeneraci tkání, napomáhá snižovat poškození kůže vlivem působení slunečních paprsků a zabraňuje předčasnému stárnutí kůže. Pokud je vitaminu A nedostatek, kůže je napjatá, bez elaszicity, suchá, později se objevují i suché šupinky a snáze se zanášejí póry.


MOŘSKÉ RYBY


Sardinky, makrely a losos jsou bohaté na omega-3 esenciální mastné kyseliny, posilují kůži, napomáhají v ní udržet vlhkost a zároveň přispívají k pružné a hladké pokožce. Suchá, poškozená, nerovná kůže bývá často známkou nedostatku právě tohoto typu mastných kyselin.

HROZNOVÉ VÍNO BÍLÉ

- obsahuje antioxidanty, které také najdete i v červeném vínu, červené hroznové šťávě, borůvkách či ostružinách. Vyznačuje se ochranným účinkem na srdce a prospívají novým buňkám a pčispívají k dlouhověkosti. Pomáhají kůži chránit před poškozením slunečními paprsky a před škodlivými vlivy z životního prostředí.
OLIVOVÝ OLEJ

- je bohatý na kyselinu olejovou a vitamin E. Zabraňuje vysoušení kůže, chrání srdce a cévy před aterosklerózou. Oliový olej udržuje mladistvý vzhled pleti, působí proti jejímu ochabování, přispívá ke zlepšení elasticity kůže, omezuje riziko vzniku pigmentových skvrn.

LISTOVÁ ZELENINA

- zelené druhy zeleniny, jako salát, petržel a špenát, udržují kůži, vlasy i oči v kondici, přispívají k obměně buněk a posilují velmi citlivou pleť. Listová zelenina obsahuje chlorofyl, který buňky chrání před bakteriemi a volnými radikály.

BORŮVKY


- obsahují antioxidant polyfenol, který si poradí s volnými radikály při opalování, chrání pleť před škodlivými účinky znečištěného životního prostředí, které na každého každodenně působí.Chrání pleť před předčasným vznikem vrásek.

VEJCE


- najdete v nich vysoké množství bílkovin, které jsou prospěšné pro udržení elasticity kůže. Vejce obsahují také biotin, který udržuje zdravé mazové žlázy, napomáhá v kůži udržet vlhkost a dodává pokožce celkovou svěžest a vitalitu.Nedá se jíst často, ale používá se do masek.

RAJČATA

- mají vysoký obsah antioxidantu lykopenu. Ten redukuje poškození kůže způsobené nadměrným slunečním zářením. Konzumace rajčat také podpoří snahu předcházet vzniku vrásek.
TIP: Vaječný žloutek je protivráskovým kouzelníkem. Máte-li neustále suchou pleť, vmíchejte dvě lžičky pomerančového džusu, jednu lžičku citronového džusu a několik kapek mandlového oleje do žloutku a na jednu hodinu naneste na pleť.
 


Komentáře

1 marsi ♥ marsi ♥ | Web | 19. května 2009 v 0:27 | Reagovat

mas skutecne zajimavy blog!lisi se od ostatnich a to se mi libi..hezkej clanek! potrebovala bych jist asi salat mno..

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama